Kto powinien zapewnić obsługę informatyczną firm?

Osbługa informatyczna firm czy jest potrzebny obsługa informatycznadla średnich firm?
Informatyczna obsługa firm czy i kiedy jest konieczna?

Jeśli Twoja firma zdecydowała się na outsourcing operacji IT, kolejne pytanie brzmi: Kto powinien świadczyć usługi? Jakie są korzyści i koszty takiego działania? I, co najważniejsze, jak można zapewnić sobie najlepszą możliwą obsługę? Przyjrzyjmy się kilku opcjom. Ostatecznie powinieneś wybrać to, co jest odpowiednie dla Twojej firmy i Twoich pracowników.

Koszty

Outsourcing IT może być świetnym sposobem na zwiększenie wydajności i zaoszczędzenie pieniędzy. Jednak istotne jest, aby zrozumieć koszty z tym związane. Zła decyzja może sprawić, że firma znajdzie się w niekorzystnej sytuacji konkurencyjnej. Na szczęście istnieją narzędzia, które pomogą Ci podjąć właściwą decyzję. Zastosowanie analizy kosztów to „pierwszy krok” do stworzenia silnego argumentu przemawiającego za outsourcingiem.

Ukryte koszty są głównym problemem dla klientów outsourcingu. Wielu dostawców nie ujawnia tych kosztów. Co więcej, dostawcy usług mają niewielką motywację do ich ujawniania. Doświadczeni liderzy IT rozumieją, jak ważne jest zrozumienie ukrytych kosztów związanych z outsourcingiem. Na szczęście wiele firm przestawiło się na rozwiązania w chmurze i wszystko jako usługę, a także na nowe sposoby pracy w celu poprawy sprawności.

Jednym z głównych kosztów związanych z obsługą IT dla firm jest koszt zatrudnienia. Pensja zasobu jest najbardziej widocznym składnikiem kosztów związanych z outsourcingiem. Istnieje jednak wiele innych wydatków związanych z zatrudnianiem zasobów zewnętrznych. Jednym z przykładów jest wynagrodzenie zdalnego programisty. Może ona z łatwością sięgać tysięcy dolarów miesięcznie.

Pracownicy IT mogą kosztować firmę od 150 000 do 200 000 dolarów rocznie. To nie obejmuje kosztów PTO, ubezpieczenia i innych kosztów ogólnych. Koszty te będą rosły wraz z rozwojem firmy. Jeśli masz biuro 75 osób, dwóch pracowników IT nie wystarczy. Ponadto, będziesz musiał zapłacić za dodatkowych techników Tier 1 help desk, co zwiększy koszty ogólne. Oprócz wynagrodzeń, istnieją dodatkowe koszty poniesione na nowe projekty i awaryjną wymianę sprzętu.

Koszty outsourcingu IT są jedną z najważniejszych kwestii dla firmy przy wyborze dostawcy usług IT. Chociaż cena może być niższa, należy również pamiętać o jakości usług, które otrzymasz. Dostawca usług wysokiej jakości powinien być w stanie zaspokoić potrzeby firmy i zapewnić najwyższy poziom wartości za swoje pieniądze. Powinien również oferować przegląd biznesowy i usługi doradcze.

Obsługa IT dla firm może być opłacalnym sposobem na zmniejszenie wewnętrznych wydatków na IT. Podczas gdy wiele firm twierdzi, że nie ma budżetu na zatrudnienie zewnętrznego działu IT, istnieje wiele korzyści z outsourcingu działu IT. Na przykład, firmy mogą zmniejszyć czas przestoju i zwiększyć produktywność dzięki outsourcingowi.

Korzyści

Outsourcing to świetny sposób dla firm na maksymalne wykorzystanie talentu ludzkiego i redukcję kosztów. Zespoły korzystające z outsourcingu nie muszą płacić podatków ani świadczeń, co oznacza, że ich pracownicy są zwolnieni, aby skupić się na ważniejszych zadaniach. To również zwiększa produktywność. Firmy mogą zlecać projekty wyspecjalizowanym zespołom. Korzystając z portalu The Balance, zespoły outsourcingowe mogą zajmować się zadaniami o niższym priorytecie, podczas gdy główny zespół koncentruje się na zadaniach o wyższej wartości.

Outsourcing projektów IT może pomóc firmom zachować elastyczność i szybko dostosować się do zmieniających się potrzeb. Zespoły outsourcingowe mogą być skalowane w górę lub w dół w zależności od liczby realizowanych projektów. Outsourcing pozwala firmom regulować przydzielane zasoby i w razie potrzeby sprowadzać dodatkowe. Co więcej, mogą one odliczyć koszty zatrudnienia wyspecjalizowanych zespołów od swoich podatków.

Outsourcing IT pozwala również firmom na zarządzanie nagłymi wzrostami obciążenia pracą. Outsourcing umożliwia firmom dostęp do dodatkowych usług, takich jak bezpieczne dane i narzędzia dla pracowników zdalnych. Usługi te są często niedostępne dla zespołów wewnętrznych. Outsourcing może być również wykorzystywany w przypadku krótkoterminowych braków w umiejętnościach, np. w zakresie wsparcia informatycznego.

Outsourcing obsługi IT dla firm daje firmom dostęp do dużej puli specjalistów. Firmy zajmujące się outsourcingiem IT są lepiej wyposażone, aby dostrzec możliwości oszczędzania kosztów i zapewnić całodobowe wsparcie. Ponadto firmy te mogą udzielać porad dotyczących strategii IT, bezpieczeństwa IT i nie tylko. Tak więc, wybierając firmę outsourcingową IT, upewnij się, że znajdziesz odpowiednią dla swoich potrzeb.

Outsourcing IT może pomóc firmom nadążyć za najnowszą technologią i zapewnić ochronę danych. Usługi outsourcingowe pozwalają firmom skupić się na tym, co robią najlepiej i uniknąć kłopotów związanych z utrzymaniem infrastruktury. Co więcej, firmy mogą skupić się na swoich podstawowych kompetencjach, podczas gdy zespół korzystający z outsourcingu koncentruje się na szczegółach. Zespoły zewnętrzne mogą realizować projekty szybciej niż zespoły wewnętrzne. Ponadto, jeśli masz jasną specyfikację projektu, łatwiej będzie sprzedawcy oszacować zakres i koszty.

Outsourcing IT jest coraz częściej spotykany w nowoczesnych środowiskach biznesowych. Jego zalety to m.in. większa skalowalność, lepsze przywracanie sprawności po awarii, łatwiejszy dostęp do ekspertów merysztachetycznych i niższe koszty. Nie jest to jednak rozwiązanie pozbawione wad. Outsourcing IT może również prowadzić do zmniejszenia kontroli nad całą infrastrukturą IT. Ponadto może być trudno dopasować produkty IT do celów biznesowych.

Sprzedawcy

Przy wyborze dostawcy outsourcingu IT, istotne jest, aby ocenić umiejętności i doświadczenie dostawcy. Sprzedawcy, którzy świadczą usługi IT dla firm powinny mieć wysoki poziom umiejętności i doświadczenia w tej dziedzinie, jak również zdolność do współpracy z zespołem wewnętrznym w całym SDLC. Należy jednak pamiętać, że dostawcy outsourcingu IT nie mają za zadanie zastąpić wewnętrznego personelu, ale go uzupełnić. Proces wyboru dostawcy usług outsourcingu IT powinien być zorganizowany i oparty na obiektywnych kryteriach oceny.

Dobry dostawca outsourcingu IT powinien być w stanie zademonstrować szereg modeli usług. Powinien być skłonny do wyjaśnienia różnic pomiędzy swoimi modelami oraz opisać korzyści i wady każdego z nich. Powinien również uznać ryzyko związane z projektem i zalecić sposoby jego złagodzenia. Na przykład, powinni zasugerować wdrożenie ulepszeń w systemach wewnętrznych przed rozpoczęciem partnerstwa. Ponadto, kluczowe jest znalezienie sprzedawcy, który będzie chciał pracować w ramach Twojego budżetu.

Kolejną kwestią jest jakość usług oferowanych przez dostawcę usług outsourcingowych. Ponieważ firmy mają do czynienia z wrażliwymi informacjami poprzez outsourcing, muszą zapewnić, że ich usługi są bezpieczne. Ważne jest podpisanie umów o zachowaniu poufności z dostawcami, aby wrażliwe informacje nie dostały się w niepowołane ręce. Sprzedawcy outsourcingu IT powinny być również przejrzyste o ich kwalifikacji. Sprzedawcy powinni oferować referencje do klientów i studia przypadków. Istotne jest również, aby spojrzeć na reputację dostawców outsourcingu IT na stronach internetowych recenzji, aby upewnić się, że są one godne zaufania.

Outsourcing IT to lukratywny biznes, a według Technavio rynek ten będzie rósł w tempie 5% CAGR. Oznacza to, że do 2024 roku wzrośnie do 486 miliardów dolarów. Korzyści z outsourcingu obejmują szybsze wprowadzanie produktów na rynek, niższe koszty i wyższą jakość. Jednak sukces outsourcingu IT zależy od znalezienia dobrych dostawców. Więc, jak znaleźć dostawcę outsourcingu IT? Poniżej przedstawiamy kilka przydatnych wskazówek.

Jeśli Twoja firma znajduje się w Indiach, powinieneś wybrać sprzedawcę, który ma siedzibę w Indiach. Pozwoli to zaoszczędzić czas i koszty podróży. Dodatkowo, lokalni partnerzy z większym prawdopodobieństwem zrozumieją Twoją branżę i kulturę. Lokalizacja geograficzna sprzedawcy będzie miała bezpośredni wpływ na zarządzanie i koszty projektu.

Bezpośredni nadzór

Bezpośredni nadzór nad outsourcingiem IT jest kluczowym elementem efektywnego outsourcingu IT. Podstawowe cele bezpośredniego nadzoru to poprawa jakości usług, redukcja kosztów i utrzymanie zgodności z przepisami. Praktyki nadzoru różnią się w zależności od firmy, ale większość firm stosuje przynajmniej jeden rodzaj modelu. Niektóre firmy stosują również wiele modeli. Oprócz modeli transakcyjnych typu fee-for-service, niektóre firmy stosują zintegrowane relacje outsourcingowe, które łączą pracowników wewnętrznych i kontraktowych w różnych funkcjach.

Dane adresowe:

AKTE Obsługa informatyczna firm – Outsourcing IT – Kontakt
ul. Morasko 17, 61-680 Poznań
Telefon: 784 380 784
Telefon: 784 898 784
opłata za połączenie wg taryfy operatora
e-mail: [email protected]